Sağlıklı Saçlar İçin Şampuan Önerilerim

By | 10:41 Leave a Comment
Bende doğuştan gür saçlı olan şanslılardan değilim. Bu yüzden yıllardır daha güçlü saçlara sahip olmak için araştırma yapıyorum. Çok ince telli saçlara sahibim bu yüzden de her dökülen saç telleri beni üzüyor. Okuyor ve duyuyorum günde 40 tel saç dökülmesi normalmiş diye fakat ben o 40 tel saçım dökülse hemen bunalıma girmeye başlıyorum. Bunalıma girmemek için ve tabi ki saçlarım dökülmesin diye yıllardır denemediğim şampuan kalmadı. Sonunda saçlarımı dökmeyen çok güzel şampuanlar buldum. Bunları sizlerle paylaşacağım fakat asla kullanmamanız gereken şampuan içeriklerini de sizlerle paylaşmak istiyorum.

Marketlerde satılan şampuanlardan uzak durun. Onlarla kazak bile yıkanmaz. İçlerinde bol bol köpürmesi için bol bol da zararlı kimyasallar var. Bu zararlı kimyasalların bir kaçından bahsetmek istiyorum.

1. zararlı madde sodyum lauryl sülfat (sls) ; Kök hücrelere zarar vererek saç dökülmesine sebep olur. Kalp ve ciğer gibi organlara zarar verir. Çocuklarda göz gelişimine engel olur. Derinin zarar görmesine sebep olur.

2. paraben ; Ürünlerin raf ömrünü uzatan bu kimyasal hem zehirli hem toksik özellik taşır. Göğüs kanseri hastalığına yakalanan kadınlar üzerinde yapılan araştırmalarda alınan tümör örneklerinde bol miktarda paraben görülmüştür.

Bu zararlı kimyasallardan çok kısaca bahsettim kendiniz de araştırdığınız zaman ne kadar zararlı olduğunu göreceksiniz.

Gelelim benim kullandığım organik şampuanlara. İçlerinde asla sls ve paraben bulunmuyor.

1- Seven Cure Şampuan; En sevdiğim şampuanım. Kullandığım anda normal şampuanlardan farklı olduğunu farkkettim. Zaten arkasında saç yıkama ürünü yazıyordu. Yani şampuan da değil sabun da:) İçinde sls paraben gibi zararlı kimyasallar bulunmuyor. Bu yüzden de çok fazla köpürdüğünü söyleyemem. İçindekiler; defne yağı, zeytin yağı, biberiye yağı, ısırgan yağı, lavanta yağı, mersin yaprağı yağı, hint yağı.




2- Organicum şampuan; İkinci sevdiğim şampuanım. Saçlarım dökülmeye başladığı yine sinirlerimin bozulduğu bir dönem araştırma sonuçlarımda bu şampuanla tanıştım. Saçlarımın dökülmesi gözle görülür derede azaldı ve durdu. Tamamen organik bir ürün ve içinde zararlı kimyasal maddeler yok.

 



Bir kutu Seven Cure kullanıyorum bitince hep aynı ürünü kullanıp etkisi azalmasın diye bu sefer Organicum alıp kullanıyorum. Benim gibi şampuanlardan dertliyseniz bu iki şampuanlı kullanmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Son olarak ben kullandığım her şampuanın içine bir kapak çam terebentin yağı ekliyorum.

0 yorum :

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe